Laskutus

Asiakaspalvelumme auttaa sinua seuraavissa asioissa:
- Vesilaskuihin liittyvä neuvonta
- Maksuajan hakeminen
- Laskutustietojen muuttaminen
- Kiinteistön omistajan vaihtuminen/muutto

Ota yhteyttä puhelimitse, p. 02 263 32163 (arkisin klo 9–14), tai sähköpostitse laskutus [at] turunvesihuolto.fi.

Halutessasi voit tulla asioimaan paikan päälle Logomon tiloihin (Byrå, tila 181) osoitteessa Köydenpunojankatu 14 arkisin klo 9–12.

Vesilaskut koostuvat käyttömaksusta, joka perustuu käyttämäsi veden määrään, sekä perusmaksusta, joka on kiinteistökohtainen kuukausittain perittävä kiinteä maksu. Perusmaksulla katetaan vesihuoltoverkoston käytöstä ja ylläpidosta aiheutuvat kustannukset. 

Arvio- ja tasauslasku

Arviolasku lähetetään asiakkaille kolme kertaa vuodessa. Arviolasku perustuu keskimääräiseen vedenkulutukseen eli arvioon siitä, mitä kyseisenkokoinen talous kuluttaa.

Vuoden viimeinen eli neljäs lasku on tasauslasku, joka perustuu todelliseen kulutukseen eli asiakkaan ilmoittamaan vesimittarin lukematietoon. Näin tasauslasku on joko pienempi tai suurempi kuin aiemmat arviolaskut.

Asiakkaan ilmoittamien vesimittarin lukematietojen perusteella arviolaskutus kehittyy täsmällisemmäksi. Jos tasauslaskun haluaa aiemmin, voi lukeman ilmoittaa Vesihuollolle useamminkin kuin kerran vuodessa.

Vesimittarin lukema on helpointa ilmoittaa netissä – ilmoita vesimittarin lukema täällä. Virheellisen lukeman syöttämisestä ei tarvitse olla huolissaan, sillä järjestelmä huomauttaa suuresti poikkeavista luvuista. Jos vedenkäytössä ei ole tapahtunut muutoksia, poikkeava lukema voi kertoa vuodosta.

Turun Vesihuolto vaihtaa kiinteistöjen vesimittarit 7–10 vuoden välein. Tällöin mittarin lukema myös tarkistetaan.

 

Asiasanat: