Aviseringar om vattenavbrott via SMS
Tjänsten för störningsmeddelanden
Meddelandet skickas till områdets invåna-re vars telefonnummer är registrerade på en adress i området. Om du har en vanlig telefonanslutning och ditt nummer t.ex. finns i nummerupplysningen, får du systemets SMS automatiskt. Informationssystemet används inte i marknadsföringssyfte och uppgifterna i systemet varken säljs eller överlåts vidare.
Om din anslutning är registrerad på en annan adress, om du t.ex. har en telefon-anslutning som betalas av din arbetsgivare, ditt telefonnummer är hemligt, du har förbjudit operatören att överlåta din adress eller om du har en prepaid-anslutning når meddelandet dig inte automatiskt, utan du måste själv registrera numret i systemet.
Så här registrerar du dina uppgifter i informationssystemet för meddelanden om störningar:
1. Ange ditt namn, telefonnummer och/eller din e-postadress i fälten.
2. Klicka på knappen Lähetä PIN-koodi. Du får en fyrsiffrig PIN-kod antingen via SMS, e-post eller automatiskt samtal, beroende på vilken kontaktinformation du angett.
3. Ange PIN-koden i det angivna fältet och klicka på OK. Du har registrerat dig för tjänsten och kan fortsätta spara adresser till din egen information.
4. Klicka på knappen Tilaa.
5. Ange postnummer, gatunamn och husnummer separat i motsvarande fält. (Adressen kommer inte att hittas om numret anges i gatunamnsfältet.) Hus- eller lägenhetsnumret behöver inte fyllas i.
6. Adressen visas i sin helhet på skärmen. Klicka på knappen Jatka mot en blå bakgrund.
Ditt telefonnummer är nu registrerat för tjänsten. Du kan även prenumerera på arbetsplats- eller anhörigas störningsanmälningar genom att logga in på kundportalen.
Tjänsten för störningsmeddelanden är kostnadsfri för kunderna. Du kan inte svara på meddelanden som har kommit via tjänsten.
Redigera och radera din information
Om du inte längre vill ta emot meddelanden ska du skicka en begäran om förbud mot SMS med namn, adress och telefonnummer till adressen: asiakaspalvelu@turunvesihuolto.fi (på finska).