shutterstock_232654801_HR

Vesikatkoksista ilmoittava häiriötiedotejärjestelmämme vaihtuu uuteen

20.12.2022

Turun Vesihuollolla on käytössään häiriötiedotejärjestelmä, jonka toimittaja vaihtuu Blue Idea Finlandiin. Vaihto ei vaadi vedenkäyttäjiltä toimenpiteitä.

Järjestelmän vaihtumisen vuoksi UMS-asiakasportaali on poistettu käytöstä, joten tällä hetkellä vesikatkosilmoitukset erikseen tilanneet henkilöt eivät pääse itse päivittämään tietojaan. Tietoja pääsee itsenäisesti päivittämään uuden rekisteröintilomakkeen käyttöönoton myötä tammikuusta 2023 lähtien.

Vaihto saattaa aiheuttaa häiriötiedotejärjestelmän lyhyen käyttökatkoksen joulu-tammikuun vaihteessa, jolloin tekstiviestit vesikatkoksista eivät kulje, vaan vedenjakelun laajemmista häiriöistä tiedotetaan ainoastaan nettisivuillamme ja viestipalvelu X:ssä (ent. Twitter) profiilissamme @turunvesihuolto.

Miten häiriötiedotejärjestelmä toimii?

Vesikatkoksen tai muun vedenjakelun häiriötilanteen sattuessa lähetämme tekstiviestin automaattisesti kaikille katkosalueen yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen. Näiden käyttäjien ei tarvitse rekisteröityä viestien saajaksi erikseen.

Jos haluat saada viestit työliittymään tai salaisen liittymän puhelinnumeroon, tai haluat saada tiedon vesikatkoksista useammasta osoitteesta, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi Turun Vesihuollon häiriötiedotejärjestelmään. Aiempaan järjestelmään (UMS) rekisteröityneiden ei tarvitse rekisteröityä uudelleen.

Uuden häiriötiedotejärjestelmän rekisteröintilomake ja tietosuojaseloste julkaistaan palvelun käyttöönoton yhteydessä osoitteessa www.turunvesihuolto.fi/hairiotiedotteet/.